pl en de fr

Komunikaty i ogłoszenia

Od 1 lipca wszyscy właściciele i zarządcy budynków lub lokali mają obowiązek złożyć deklarację o używanym źródle ciepła do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB). W budynkach wielorodzinnych odpowiada za to zarządzający obiektem, jednak właściciele domów jednorodzinnych będą musieli złożyć deklarację samodzielnie.

Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków obejmie całą Polskę i pomoże w zlokalizowaniu, a w następnym kroku w wymianie przestarzałych pieców i kotłów, czyli tak zwanych „kopciuchów”. Za stworzenie, wdrożenie i prowadzenie ewidencji odpowiedzialny jest Główny Inspektor Nadzoru Budowlanego (GINB).

Kto i w jakim terminie musi złożyć deklarację?

Deklarację musi złożyć właściciel lub zarządca budynku lub lokalu, w którym znajduje się źródło ciepła o mocy do 1 MW. Właściciel lub zarządca ma na to 12 miesięcy od 1 lipca 2021 r. Jednak w przypadku nowo powstałego obiektu czas jest znacznie krótszy – w takim przypadku deklarację należy złożyć w ciągu 14 dni od uruchomienia nowego źródła ogrzewania.

W jaki sposób można złożyć deklarację?

Deklarację można złożyć na 2 sposoby:

  1. w formie elektronicznej za pomocą systemu teleinformatycznego CEEB, przy użyciu Profilu Zaufanego lub dowodu osobistego z warstwą elektroniczną – jest to najszybszy i najwygodniejszy sposób, który pozwala złożyć deklarację bez wychodzenia z domu,
  2. w formie papierowej – wypełniony dokument można wysłać listem albo złożyć osobiście we właściwym urzędzie dzielnicy (zgodnie z lokalizacją budynku); wzór deklaracji do wypełnienia można pobrać ze strony CEEB.

Jakie dane należy podać w deklaracji?

W deklaracji wymagane są wyłącznie podstawowe dane:

  1.  imię i nazwisko albo nazwę właściciela lub zarządcy budynku lub lokalu oraz adres miejsca zamieszkania lub siedziby;
  2. adres nieruchomości, w obrębie której eksploatowane jest źródło ciepła lub źródło spalania paliw;
  3. informacje o liczbie i rodzaju eksploatowanych w obrębie nieruchomości źródeł ciepła lub źródeł spalania paliw oraz o ich przeznaczeniu i wykorzystywanych w nich paliwach;
  4. numer telefonu właściciela lub zarządcy (opcjonalnie);
  5. adres e-mail (opcjonalnie).

Więcej informacji

Wszelkie informacje na temat CEEB są publikowane na stronie GINB: https://www.gunb.gov.pl/strona/centralna-ewidencja-emisyjnosci-budynkow-faq 

Pytania na temat CEEB należy kierować do przedstawicieli GINB na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zmiana godzin pracy Wydziału Obsługi Mieszkańców.

Od 01 lipca 2021 roku obsługa bezpośrednia mieszkańców prowadzona będzie:

  • w poniedziałki od 8.00 do 18.00
  • od wtorku do piątku od 8.00 do 16.00

Terenowy Punkt Paszportowy w Dzielnicy Żoliborz prowadzi obsługę

  • w poniedziałki od 10.00 do 17.30
  • od wtorku do piątku od 8.00 do 15.30

Prezydent m. st. Warszawy informuje, że omyłkowo przesłaliśmy w wiadomości elektronicznej do osób nieuprawnionych numery ksiąg wieczystych, które są zawarte w rejestrach cen nieruchomości. Incydent bezpieczeństwa polegał na tym, że:

  • system informatyczny działał nieprawidłowo i wygenerował zestawienie, w którym znalazły się niepotrzebne, nadmiarowe informacje – numery ksiąg wieczystych,
  • rejestry zostały wysłane do czterech odbiorców – 27 maja oraz 2, 7 i 9 czerwca 2021 r.

Załącznik:

 

Szanowni Państwo,

w związku z licznymi pytaniami kierowanymi do Urzędu Dzielnicy Żoliborz m. st. Warszawy dotyczącymi uruchomienia Szkoły Podstawowej przy ul. Anny German uprzejmie wyjaśniamy:

W sobotę, w 18 punktach w całej Warszawie, można dokonać samospisu w ramach trwającego Narodowego Spisu Powszechnego 2021. W tym dodatkowym dniu pracy Delegatury Biura Administracji i Spraw Obywatelskich będą obsługiwać osoby, które do tej pory nie miały takiej możliwości.

W sobotę, w 18 punktach w całej Warszawie, będzie można dokonać samospisu w ramach trwającego Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2021. W tym dodatkowym dniu pracy Delegatury Biura Administracji i Spraw Obywatelskich będą obsługiwać osoby, które do tej pory nie miały takiej możliwości.

Zapraszamy mieszkańców Warszawy do dzielnicowych Delegatur Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w najbliższą sobotę, 12 czerwca, na dzień otwarty. Wyznaczeni pracownicy będą obsługiwać osoby, które zgłoszą się w celu dokonania samospisu w godz. od 9:00 do 13:00.

Poniżej znajduje się lista z adresami wszystkich 18 punktów:

  • Delegatura Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w Dzielnicy Bemowo (ul. Powstańców Śląskich 70, 01-381 Warszawa);
  • Delegatura Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w Dzielnicy Białołęka (ul. Modlińska 197, 03-122 Warszawa);
  • Delegatura Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w Dzielnicy Bielany (ul. Stefana Żeromskiego 29, 01-882 Warszawa;
  • Delegatura Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w Dzielnicy Mokotów (ul. Rakowiecka 25/27, 02-517 Warszawa);
  • Delegatura Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w Dzielnicy Ochota (ul. Grójecka 17a ,02-021 Warszawa);
  • Delegatura Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w Dzielnicy Praga-Południe (ul. Grochowska 274, 03-841 Warszawa);
  • Delegatura Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w Dzielnicy Praga-Północ (ul. ks. Ignacego Kłopotowskiego 15, 03-708 Warszawa);
  • Delegatura Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w Dzielnicy Rembertów (al. gen. A. Chruściela "Montera" 28, 04-401 Warszawa);
  • Wydział Ewidencji Ludności i Rejestracji Pojazdów Właściwy dla Dzielnicy Śródmieście (ul. Leona Kruczkowskiego 2, 00-412 Warszawa);
  • Delegatura Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w Dzielnicy Targówek (ul. Ludwika Kondratowicza 20, 00-983 Warszawa);
  • Delegatura Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w Dzielnicy Ursu (ul. Plac Czerwca 1976 r. nr 1, 02-495 Warszawa);
  • Delegatura Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w Dzielnicy Ursynów (al. Komisji Edukacji Narodowej 61, 02-777 Warszawa);
  • Delegatura Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w Dzielnicy Wawer (ul. Żegańska 1, 04-713 Warszawa);
  • Delegatura Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w Dzielnicy Wesoła (ul. 1 Praskiego Pułku 33, 05-075 Warszawa);
  • Delegatura Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w Dzielnicy Wilanów (ul. Franciszka Klimczaka 2, 02-797 Warszawa);
  • Delegatura Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w Dzielnicy Włochy (al. Krakowska 257, 02-133 Warszawa);
  • Delegatura Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w Dzielnicy Wola (al. Solidarności 90, 01-003 Warszawa);
  • Delegatura Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w Dzielnicy Żoliborz (ul. Juliusza Słowackiego 6/8, 01-627 Warszawa). 

Dla osób głuchych, komunikujących się tylko z osobami posługującymi się polskim językiem migowym zorganizowano punkt w Urzędzie m.st. Warszawy, przy ul. Kruczkowskiego 2. By skorzystać z takiego stanowiska, należy wcześniej się umówić pod adresem e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Stanowisko samospisowe dla osób głuchych znajduje się na parterze budynku, w sali obsługi Biura Administracji i Spraw Obywatelskich. Osoby, które nie mają możliwości dokonania samospisu, mogą skorzystać z wywiadu przeprowadzonego bezpośrednio lub telefonicznie przez rachmistrza. Wszelkie informacje dostępne są pod numerem 22 279 99 99. Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań potrwa do 30 września 2021 r., a przeprowadza go Główny Urząd Statystyczny.

 

Informujemy, że 4 czerwca br., zgodnie z zarządzeniem nr 543/2021 Prezydenta Miasta Stołecznego Warszawy, jest dniem wolnym dla pracowników Urzędu m.st. Warszawy, w zamian za święto przypadające w sobotę tj. w dniu 1 maja 2021 r.

W związku z tym Urząd Dzielnicy Żoliborz m.st. Warszawy będzie zamknięty.

 

Informuję, że  związku z prowadzonymi przez Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych ćwiczeniami taktyczno – specjalnymi pod kryptonimem RENEGADE\SAREX-21, w dniach 17-21 maja 2021 roku planowane jest uruchomienie syren alarmowych i nadanie treningowego sygnału ogłoszenia alarmu, dotyczącego zagrożenia z powietrza, tj. sygnału akustycznego modulowanego w czasie 3 min. Odwołanie alarmu nastąpi poprzez nadanie treningowego sygnału odwołania alarmu, tj. sygnału akustycznego ciągłego w czasie 3 min. Ćwiczenie ma na celu sprawdzenie systemu ostrzegania i alarmowania ludności.

  • Przejdź do profilu Urzędu Dzielnicy Żoliborz w serwisie Facebook
  • Przejdź do profilu Urzędu Dzielnicy Żoliborz w serwisie twitter
  • Przejdź do profilu Urzędu Dzielnicy Żoliborz w serwisie youtube
Śladami Powstańczego Żoliborza